Dag 13: San Francisco

Idag har vi gjort en heldag i San Francisco och Alcatraz.
Dagen började med frukost sidan om hotellet, där nästan alla stormade in när dom två förskrämda pågarna öppnade sitt lilla fik klockan sju på morgonen.
Men dom fixade frukost till oss alla ganska snabbt ändå, så vi kom iväg på vår 30 minuters vandring ner till Pier 33.
Därifrån släppte Bill oss lösa så vi på egen hand kunde ta båten ut till Alcatraz.
Känns som en skolklass som är på klassresa 🙂

Vi gick med lurar och lyssnade på när dom berättade vad som hänt och lotsade oss igenom fängelset, det var riktigt bra anordnat.

Väl tillbaka i det fria igen promenerade vi till Pier 39, där vi skulle äta lite men det blev både shopping och mat 🙂

Mätta och belåtna tog vi ”cable car” En spårvagn som man började transportera folk med redan 1873 och som drivs av en vajer i marken.

Nu var vi uppe vid Market street och där var det tid för shopping igen, Säger inte hur mycket vi fick släpa på när vi var ute ur affären, men expediten var glad och vi fick 20% på allt 😉
Nu var vi törstiga så det blev ett besök på en bar.
Vi fick ju inte missa Painted Ladies vid Alamo Square park, så vi tog en buss dit.

Pratade med en som stod vid hållplatsen hur man gör med biljetten, finns ju inte Jojo kort här.
Vi fick gå ombord och biljetten gällde hela dagen på alla bussar Jippie!
Vi förevigade damerna vid parken och tog nästa buss som skulle ta oss hemåt.
Tog buss 22 som kom att bli en riktigt trevlig resa, Tjejen som körde, guidade oss och visade var Mrs Daubtfire´s hus var, så vi kunde fota det.

Sista biten gick vi på Lombard Street, innan vi var vid hotellet, där hittade vi ett litet ställe att käka på och tryckte i oss en burgare till på denna resa.

Imorgon är det hojen som gäller igen, så nu är det dax att slänga sig i sängen så man är på G imorgon bitti.